Tuesday, February 3, 2015

Aku Dan Diri Ku


Teks : Zurina Julaihi

'Berperang' dengan perasaan sendiri. Ingin menjadi seperti yang diajar oleh Cikgu Anys Idayu kepada protege semua untuk menyiapkan satu pengisian di blog sehari. Belum konsisten sehingga ke hari ini. Kekeringan idea merupakan salah satu faktor. Faktor lain adalah diri ini belum terbuka untuk berkongsi kisah kehidupan untuk tatapan umum.

Hari-hari berlalu hanya dengan menyelesaikan tugasan rutin sebagai Suri Bekerjaya sahaja. Hampir setiap hari aktiviti adalah sama. Malu pun ada rasanya untuk dipamerkan di blog ini. 

Setiap kali membaca 'update' dari Kelas ABDR oleh Cikgu Anys makin ingin terasa cepat untuk mencapai kejayaan sebagai WAHM melakukan bisnes atas talian tanpa perlu ke pejabat lagi.

Bilakah agaknya akan tercapai? Sehingga ke hari ini, belum lagi berjaya mendapatkan jualan untuk produk telekung. Hemh... mungkin masih terlalu awal untuk mengharapkan bisnes membuahkan hasil. Banyak lagi yang perlu dipelajari dengan mentor di Kelas ABDR, memang terlalu banyak. Memang berpunca daripada diri ini juga yang tidak konsisten latih tubi seperti yang diajar oleh Cikgu Anys. 

Kepada Cikgu Anys, saya nak berjaya menjadi WAHM. Mohon bimbingan dan sokongan daripada Cikgu Anys dan kepada rakan-rakan yang sudi memberi dorongan dan kata-kata semangat.

No comments:

Post a Comment