Saturday, February 7, 2015

BUKAN MUDAH NAK SENANG

Teks: Zurina Julaihi

Assalamua'laikum w.b.t.

Saya bersyukur kehadrat Allah SWT kerana hari ini dikurniakan kerehatan di rumah. Kerehatan di sini bermaksud tidak perlu ke pejabat.

Meskipun kerja rumah sedia menanti, namun perasaan melakukan kerja rumah berbanding kerja pejabat tidaklah sama. Setakat ini saya seronok melakukan kerja rumah, tidak memberi tekanan, buat ikut suka. 

Kerja pejabat dirasakan memberi banyak tekanan kini. Kekadang menjadikan saya cepat marah. Hari ini tidak perlu saya nak 'elaborate' panjang lebar tentang kerja pejabat. Just enjoy the weekend and what we have in hand! Wee..huu...

Pagi ini, berbekalkan semangat 'WAHM to be' (In Shaa Allah) saya buat update serba sedikit di laman FB dan siapkan tugasan publish satu artikel sehari.

Namun bukan mudah nak senang....update status dan buat tugasan blog dengan lappy yang dah uzur dan internet yang amatlah slow menyebabkan saya lebih banyak termenung depan lappy menunggunya muatnaik gambar dan buat copy & paste.

Takpe. Redha dan syukur dengan kurniaan Allah SWT. Allah uji kita dengan kemampuan kita sendiri kan? Bukan mudah nak senang. Kena usaha, doa, banyak sabar dan redha serta tawakal kepada Allah SWT. Bersangka baiklah kepada Allah SWT.

Alhamdulillah... kalau terpaksa buat kerja dengan sedikit kepayahan pun, buat sajalah...berakit-rakit ke hulu,..(tak de bot laju lagi takat ni ;) He..he...



No comments:

Post a Comment